Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Au! Humeurige medewerkers
Datum: 2011, 16 February

ProAssist onderzocht welke invloed de vriendelijkheid van medewerkers hebben op het imago van het bedrijf waarvoor ze werken. Deze invloed is behoorlijk groot, alsook de gevolgen ervan voor klantenbinding. Dit valt te lezen in een artikel op baaz.nl.

Iedereen heeft wel eens met de klantenservice aan de lijn gehangen omdat een aangekocht product een defect of storing vertoonde. Volgens
ProAssist is dat op zich al vervelend, maar geen reden om over te stappen naar een andere aanbieder of ander bedrijf. De manier waarop je door de klantenservice geholpen wordt, is dat echter wel. 

Volgens het onderzoek dat ProAssist, servicepartner van onder meer Nespresso, CCV, RaboMobiel, BelCompany en T-Mobile deed, blijkt dat de vriendelijkheid van de medewerker een grote rol speelt in de beeldvorming van het bedrijf. Uit het onderzoek kwamen twee opvallende resultaten naar voren.

Allereerst blijkt dat de vriendelijkheid van een servicemedewerker voor 92 procent van de ondervraagden in grote mate invloed heeft op het beeld dat zij van het bedrijf hebben. 93 procent van de respondenten vindt een onvriendelijke medewerker bovendien reden om over te stappen naar een ander bedrijf. Onder slechte service wordt vooral het gedrag van medewerkers verstaan bij persoonlijk contact of correspondentie via e-mail. Behalve dat onvriendelijk personeel grote invloed heeft, hebben vriendelijke en blije medewerkers dat ook. 84 procent van de vrouwelijke respondenten zegt daar zelf ook vrolijker van te worden, onder mannen is dat 75 procent.

Het onderzoek toont maar weer eens aan hoe belangrijk het is om goed gemotiveerd en klantvriendelijk personeel in de front office te hebben. Heeft u inzicht in de motivatoren cq stressoren van uw mensen? Glad ijs toch, als dit inzicht ontbreekt? 



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
CCMA-logo.jpg

Fintrex-logo.jpg

philipse.gif

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design