Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: CQ Test 2012: Team OHRA en medewerker DHL grote winnaars
Datum: 2011, 17 November

De contact center wereld heeft er een mooi nieuw evenement bij: de Nationale CQ test. In dit evenement van Randstad Callflex (ook sponsor van Supervisorweb) strijden teams van contact center medewerkers om de hoogte Contact Quotiënt te behalen: Wie kan het beste contact leggen met klanten en deze klantrelatie onderhouden? Medewerkers van 30 teams werden getest op hun vaardigheden op het gebied van etiquette, analytisch vermogen, escalatie en klanttevredenheid.

Ruim 900 contactcentermedewerkers van andere bekende bedrijven (onder wie uitgevers, banken en energieleveranciers) streden in Endemol Studio's Amsterdam om de felbegeerde titel. De Nationale CQ Test werd dit jaar voor het eerst door Randstad en onder leiding van Brancheorganisatie Klantenservice Federatie (KSF) georganiseerd. Het team van OHRA behaalde in deze eerste editie het hoogste Contact Quotiënt en liet hiermee concurrenten binnen en buiten haar verzekeringsbranche ver achter zich. Het team van OHRA presteerde op alle vier de thema’s het beste en mag zich het komende jaar het beste contactcenter team van Nederland noemen. 

Kijk hier naar een filmpje over de voorbereidingen van Team OHRA

Victor Mallinckrodt (28) uit Apeldoorn mag zich de 'beste klantadviseur van Nederland' noemen. Mallinckrodt liet 899 medekandidaten achter zich in de eerste Nationale CQ Test voor medewerkers van contactcenters, georganiseerd door Randstad Callflex onder auspiciën van de brancheorganisatie KlantServiceFederatie. Mallinckrodt maakte in de Endemol Studio's in Amsterdam Zuidoost deel uit van het team van DHL Amersfoort. Teams van dertig bedrijven namen deel en lieten zien hoe zij scoren in het beroep van 'agent' in een contactcenter, waarbij werd getoetst op vakbekwaamheid en vaardigheden. De deelnemers stonden symbool voor een omvangrijke branche. Jaarlijks komen er 900 miljoen gesprekken binnen bij de tweeduizend contactcenters in Nederland. De mensen die de bellers te woord staan worden klantadviseurs genoemd. Mallinckrodt, die sinds vier jaar bij DHL in Amersfoort werkt, won een reis naar Barcelona en een Samsung Galaxy Tab. Eigenlijk was hij uitgeloot voor deelname aan de test. Maar nadat een collega zich afmeldde, kon hij alsnog aan de wedstrijd deelnemen.

Contact Quotiënt: contact met klanten. Bij de Nationale CQ-test draait het allemaal om contact leggen met klanten en deze klantrelaties onderhouden. Het Contact Quotiënt (CQ) staat voor de vaardigheden waar een klantcontactprofessional van nu aan moet voldoen. Het evenement voor vakgenoten is bedoeld om een positieve impuls te geven aan de functie van contactcentermedewerker en hen trots te laten zijn op hun vak.



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
CCMA-logo.jpg

openvaren.jpg

Fintrex-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design