Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Eerbetoon aan iemand met een warm hart voor Supervisors!
Datum: 2012, 18 January

Eerbetoon aan een ware klantcontactspecialist met een warm hart voor supervisors

Column door Ranjith Postma

Een geweldige directeur met een groot hart voor supervisors is vertrokken. En hoewel dat een wat theatrale manier is om iemands vertrek bij een bedrijf te beschrijven, mag dat best in het geval van ex- Koninklijk Theater Carré directeur Hein Jens.  Ik was niet eens van plan er aandacht aan te besteden. Maar nadat ik de SupervisorWeb Workshop ‘Management nieuwe stijl’ bezocht had, zat ik opeens weer in dat met scharlaken rode tapijten behangen kantoor van Jens, in de nok van Carré. Verschillende sprekers betoogden dat middelmanagers meer vrijheid en vertrouwen verdienen en opeens herinnerde ik het me weer…

VIP party

In 2009 was ik uitgenodigd de premiere van Les Miserables bij te wonen in het mooiste theater van het land. De musical was niks, de VIP party des te beter. Totdat we naar huis gingen en bleek dat mijn jas gestolen was. De Carré vloersupervisor die zich direct kwam verontschuldigen, heeft zijn uiterste best gedaan, maar ja, weg is weg.

Carré Credit Card

Echter, als het om klantcontact gaat, kunnen ze je bij Carré vast nog wel iets leren. Mij werd door deze supervisor, de laagste leidinggevende in de hierarchie, zonder blikken of blozen een nieuwe jas beloofd. “Maar ik heb geen bonnetje,” zei ik verbouwereerd. -“Maakt niet uit meneer, koopt u een nieuwe winterjas, wij vergoeden u die.” Ik keek opzij naar mijn date en ik zag dat zij ons al door de PC zag paraderen op jacht naar een nieuwe jas. Met de Carré Credit Card opzak uiteraard. Die van mij is doorgeknipt recentelijk.

Geschokt

“Hmmm...” Het schoot even door mijn geachten, Maar eigenlijk was ik te geschokt: “Mag jij dit zomaar toezeggen?” -“Euhm ja...?” Ik zag em slikken. “Hoe weet je dat zo zeker? Of gebeurt dit hier vaker, dat jullie jassen kwijt raken?” -“Nee Meneer…” “Je hoeft geen meneer te zeggen hoor.” -“Het is de eerste keer dat ik dit meemaak, maar wij hebben volledige bevoegdheid om u als bezoeker de avond van uw leven te bezorgen.” “En jij bent niet bang dat de directeur jou voor die nogal genereuze belofte laat opdraaien?” -“Nee meneer...”

“Okee dacht ik... Dat is nog eens van je supervisors leiders maken...”

Zweten

“Ik wil geen nieuwe jas, ik wil een interview met de directeur alsjeblieft.” -“Pardon???” Al die tijd had ‘ie alles nog steeds keurig onder controle gehad, maar dat was het moment dat ‘ie begon te zweten…

Anyway, je begrijpt, geheel in lijn met het avond-van-je-leven-verhaal, dat interview is er gekomen. Als je wilt lezen hoe het klantvriendelijkste bedijf van Amsterdam (met een Welcome Award op zak) van haar supervisors zelfstandig denkende en beslissingen nemende leiders maakt, lees dan het inspirerende interview dat ik had met de directeur Hein Jens. Voor mij is dat interview de motivatie geweest om te strijden voor supervisors in de rol van keizer en koningin.

Jens is na 14 jaar het theater geleid te hebben vorige maand vertrokken, opzoek naar nieuwe professionele uitdagingen. Ik wens hem alle succes! 
 



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
CCMA-logo.jpg

AFAS-logo.jpg

KSF-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design