Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Games als management tool?
Datum: 2011, 17 November

Het stimuleren van medewerkers is een belangrijke taak van managers, óók in contact centers. Wat werkt nog beter als beloning dan geld? Erkenning natuurlijk. Steeds meer bedrijven spelen hier op in met games die competitie op de werkvloer tussen werknemers stimuleren, én de resultaten zichtbaar maken.

Een groeiend aantal multinationals, zoals Deloitte, SAP AG, en IBM integreert videospelletjes in de bedrijfsvoering om medewerkers te motiveren deadlines en targets te halen of opdrachten binnen te slepen. Populair zijn de leaderboards waarbij ‘spelers’ elkaars scores kunnen zien. Misschien wel zo effectief dankzij het schandpaaleffect bij achterblijvende prestaties. Als te zien is dat collega Jan de ene na de andere opdracht afgerond heeft, dan is het dus ook heel goed te zien als jij zelf overduidelijk achterblijft. Achter je beeldscherm vluchten heeft dan weinig zin meer.

Uit onderzoek blijkt het ook: een klein beetje sociale druk op de werkvloer werkt louterend op de resultaten. Het Amerikaanse LiveOps Inc., dat virtuele call centra runt, zag sinds de invoering van leaderboards de verkoop stijgen met 8 tot 12 procent. Lees hier verder op MT.nl



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
cumula.PNG

Plantronics-logo.jpg

openvaren.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design