Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: hoe haal je het beste in Teamleiders naar boven?
Datum: 2011, 31 August

Een goede supervisor is in staat om een gemiddeld contactcenterteam naar een hoger niveau te tillen, maar hoe zorg je ervoor dat de teamleiders zelf tot grote hoogte stijgen? Het Britse magazine Callcentrehelper verzamelde de acht beste tips en adviezen om dit doel te bereiken en Telecommerce Magazine vertaalde ze voor jou. 

1. Neem de tijd om jouw teamleider(s) te leren kennen. Maak wekelijks tijd vrij voor één-op-één gesprekken met jouw supervisor en achterhaal op die manier wat zijn of haar individuele voorkeuren, motivaties en vaardigheden zijn, evenals iemands sterke en zwakke punten.

2. Geef supervisors verantwoordelijkheid. Creëer op een afdeling een miniproject en maak een teamleider daar specifiek voor verantwoordelijk. Daag de supervisor voortdurend uit, ontwikkel zijn vaardigheden en vergeet niet het totaalplaatje in kaart te brengen. Waar wil je precies naartoe?

3. Definieer op duidelijke wijze de rol van de teamleider. Wat wordt er van iemand verwacht? Identificeer allereerst de verantwoordelijkheden van een persoon en vereenvoudig die. Voorkom dat hij opgezadeld wordt met taken die bijvoorbeeld ook prima door een agent uitgevoerd kunnen worden. De vrijgekomen tijd kan de supervisor aan belangrijkere zaken besteden, zoals het smeden van een team.

4. Link de besten aan elkaar. In de hoop op verbetering krijgen de succesvolste supervisors doorgaans de leiding over de meest slecht presterende werknemers op een contactcenterafdeling. De ervaring leert echter dat je de beste teamleider beter in contact kunt brengen met de beste agents, aangezien die combinatie zal leiden tot een sterk stijgende productiviteit.

5. Moedig interactie aan. Introduceer eens een ‘computerloze dag’, zodat teamleiders zich volledig op de medewerkers op de werkvloer kunnen concentreren. Die interactie is onder anderen goed voor de werksfeer.

6. Deel inzichten met elkaar en bespreek de best practices. Laat de supervisors op regelmatige basis hun ervaringen delen en stel ze in de gelegenheid om hun ideeën te uiten. Deze mogelijkheid geeft ze het gevoel gewaardeerd te worden en houdt ze bovendien gemotiveerd.

7. Rust ze uit met draadloze headsets. Deze flexibiliteit kan de productiviteit van een teamleider met 37% verhogen, aldus recent onderzoek hiernaar.

8. Zorg voor een redelijke productiviteitsmeting. Kijk naar alle elementen die van invloed kunnen zijn op de productiviteit. Sommige teamleiders zijn bijvoorbeeld bevlogen en goed in hun werk, maar kunnen matig presteren als zij een team moeten besturen dat louter uit onervaren agents bestaat. Houd bij de eindbeoordeling rekening met alle factoren en staar je niet blind op de cijfers alleen.
 



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
CCMA-logo.jpg

SFCM-logo.jpg

VANAD-GROUP-logo.png

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design