Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Is NPS de standaard of niet? Tips om je response te verhogen!
Datum: 2014, 23 January

Is NPS de standaard of niet? Tips om je response te verhogen!

In steeds meer organisaties is het woord "NPS" inmiddels ingeburgerd.

De "Net Promotor Score" geeft bedrijven inzicht in klanttevredenheid.

Maar is dit ook wel zo? En hechten we niet teveel waarde aan NPS binnen organisaties?

Zolang als NPS bestaat, zijn er ook al tegenstanders bekend. Reichheld heeft in 2003 NPS op de kaart gezet. Zou het als bedrijf niet fantastisch zijn als je je klanten kunt vragen of ze je gaan aanbevelen aan anderen, zodat je omzet groeit?  De tegenstanders van NPS roepen vervolgens juist dat NPS "te algemeen" blijft, en er daarom voor zorgt dat je niet genoeg kunt "managen" naar een beter resultaat. Steeds meer bedrijven stellen echter een Net Promotor Enquete samen, die vaak uit meer vragen bestaat dan alleen de aanbevelingsvraag. Natuurlijk heb je hier dan meer informatie beschikbaar, zodat ook het sturen op de juiste onderdelen makkelijker wordt.

Onderstaand in ieder geval3 eerste tips die ervoor kunnen zorgen dat je response verhoogt. Daarna nog niet overtuigd of wil je meer weten?

Kom dan naar één van onze gratis workshops en discussieer met de collega's over dit onderwerp!

1. Wees relevant

Voordat je begint, houdt je er rekening mee of het onderzoek impact zal hebben op de klant. Is het relevant? Is het storend? Ben jij en je klant het best gediend door een transactioneel of relationeel onderzoek? Ga je al je klanten onderzoeken of slecht een deel/segment?

2. Stel verwachtingen

Uiteindelijk vraag je klanten om een gunst, het is dus beleefd om duidelijk te omschrijven wat je van ze verwacht, dat je medewerking waardeert en wat je in ruil daarvoor zal doen. In feite, zou je kunnen nadenken over wat je zou willen vragen en hoe je gaat anticiperen op het resultaat van de enquete.

3. Maak een fantastische eerste indruk

De gemiddelde persoon besteedt niet meer dan 3 seconden aan het onderwerp van een e-mail en slechts 11 seconden aan het lezen van een e-mail. Maak je uitnodiging dus kort, boeiend en persoonlijk, en het ontwerp helder en duidelijk (less is more!). Een gezicht en persoonlijke handtekening heeft de neiging de respons te verhogen.



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
Fintrex-logo.jpg

Skywalker-logo.jpg

Telecommerce-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design