Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Leren en werken: het levert wat op
Datum: 2011, 17 February

Als manager (in spé) is het belangrijk dat je blijft werken aan je ontwikkeling. Je kunt immers nog altijd beter worden in een vakgebied dat continu in beweging is. Velen van ons hebben bovendien een carrièreplan en een volgende stap is niet zomaar gezet. Werkervaring is heel belangrijk, maar diploma’s en certificaten zijn dat evenzeer. Je moet op bepaalde fronten nu eenmaal laten zien dat je op een bepaald niveau acteert. Bovendien zijn (goede) opleidingen een mogelijkheid bij uitstek om aan jezelf te werken.

Toch valt de combinatie van leren en werken voor velen van ons behoorlijk zwaar. Je hebt immers al een drukke baan en ook nog eens een privéleven. Desalniettemin kiest een groeiende groep (middel)managers ervoor om leren en werken te combineren. Dat kan bijvoorbeeld met de erkende MBO4 Opleiding tot Contact Center Teamleider, een Post-HBO contact center management of een Master Opleiding, bijvoorbeeld Customer Management.

Vorig week rondde, zoals je hier kunt lezen, een groep van 8 studenten een post HBO traject af van 8 maanden. Ze doorliepen een collegereeks in 10 delen en werkten actief aan een afstudeerproject binnen de eigen organisatie. Wat dreef deze ambitieuze managers er toe om deze opleiding te gaan volgen?

Tot de geslaagden behoort Achmed Badloe van E.ON Benelux. Met een eindcijfer van 8,6 voor de hele opleiding haalde hij de hoogste score ooit. Voor Badloe, die actief is op het gebied van marketing en sales, vormde het leertraject een nieuwe uitdaging: ‘Ik wil me graag verder ontwikkelen en deze opleiding bood me de kans daartoe. Ik heb vooral aan mijn algemene managementvaardigheden kunnen werken. Ook het sparren met collega-experts was leerzaam.’


Erik Vriesema, teamleider bij SNS Bank in Groningen, volgde de opleiding om zijn ruime werkervaring te verrijken met theoretische kennis. Als bijkomend voordeel signaleert Vriesema dat het geleerde hem in staat stelt zijn blik te verruimen: ‘Als teamleider richt je je vaak op een afgebakend managementterrein. De post-HBO leert je om ook breder te kijken.’

Mark Scheijde, die contactcenter manager is bij Het Customer Care Center, roemt de ruimte tot eigen inbreng van de studenten: ‘We hebben allen een verschillende achtergrond en dus ook andere expertisen. Daar is goed rekening mee gehouden. Zodoende kun je ook prima van elkaar leren.’

Ook Charles Cerneus (Rabobank Amsterdam), Sieger Kuik (ZZP-er, bij SNS Bank), Lisan Lutterman (Arvato) en Chantal van Erven (Ahold Contact Center) ontvingen het post-HBO diploma Contact Center Management. Van harte! Hun verhalen vind je de komende periode waarschijnlijk ook terug in deze community.

 

De post HBO opleiding is een initiatief van Philipse Business School, in samenwerking met Ferment Management en Inholland. Op 21 maart start een volgende groep ambitieuze managers. er4 is nog plaats. Kijk hier voor meer informatie.

 



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
logo-randstad.jpg

CCMA-logo.jpg

Skywalker-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design