Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: Ondanks geldverlies geen vrees voor Bel-me-niet
Datum: 2009, 19 November

Ondanks geldverlies geen vrees voor Bel-me-niet

Goede doelen zullen niet blij zijn met het bel-me-niet register, denkt Anna Kroodsma, directeur van callcenter Annie Connect. ‘De nieuwe wet maakt het bellen duurder en dat is jammer.’

‘Wij moeten bij elk gesprek het Bel-me-niet register noemen en aangeven dat mensen zich kunnen inschrijven’, zegt Kroodsma. ‘Dus staat de telefoonlijn langer open. Aan die kosten doet niemand iets. Dat zullen mensen niet leuk gaan vinden. Als je geld geeft voor een goed doel, verwacht je dat dit naar het goede doel gaat, en niet naar het Bel-me-niet register of naar het Ministerie van Economische Zaken.’

Om de werkgelegenheid in het contactcenter maakt Kroodsma zich nog geen zorgen. ‘Wij hebben vooral warme bestanden, van mensen die al een relatie hebben met het goede doel. Die mogen we blijven benaderen. Voor klanten en contactcenters die via koude werving werken, wordt de vijver wel kleiner.’ De groep die gebeld wil worden neemt af, en wordt dus vaker gebeld. Daardoor zal bij hen de irritatie toenemen, voorspelt Kroodsma, zodat ook zij zich afmelden. Koude werving zal op den duur nog amper kunnen. ‘En daar gaat in goededoelenland toch veel geld in om.’

Connect belt voor organisaties zoals SOS-Kinderdorpen, de Nederlandse Brandwonden Stichting, het Diabetesfonds en de Dierenbescherming. Het contactcenter heeft een voorkeursbeleid voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt, zoals arbeidsgehandicapten, ouderen en langdurig werklozen.

Bron: Telecommerce, Reformatorisch Dagblad

 

 



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
LOGO-WH_1.png

logo-randstad.jpg

Fintrex-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design