Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: UWV maakt werk van ontwikkeling
Datum: 2011, 30 March

Franck en Usha
Wie bij het contact center van UWV komt te werken, is verzekerd van een baan waarin hij of zij zich verder kan ontwikkelen. Naast werkervaring krijgen de medewerkers de kans om door te leren voor een MBO of zelfs een HBO-diploma.  Lees hier het succesverhaal van Usha en Franck en laat je inspireren!

Actief ontwikkelingsbeleid
Het wordt inmiddels een gegeven in Nederland, met (bij) leren zijn we nooit klaar. Binnen UWV Klantencontact krijgen de medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen. In samenwerking met de drie uitzendpartners is een actief in-, door- en uitstroombeleid ontwikkeld. Binnen 5 jaar krijgen de medewerkers voldoende kansen om aan hun kennis en vaardigheden te werken. Voor de meesten houdt dat op bij het behalen van hun (verplichte) MBO3-diploma voor Klant Contact Medewerker. Anderen gaan door voor de MBO4 als Teamleider. En sommigen zijn ambitieus en stellen alles op alles om hun HBO-papiertje binnen te halen. Naast het diploma krijgen deze medewerkers de kans om werkervaring op te doen wat bij het niveau van deze opleiding past.

Investering voor het leven
Usha Bisessar is ooit als klantadviseur bij UWV Klantencontact begonnen en werkt nu als coach. Franck Timmer was eerder teamleider bij Transcom en SNT en vervolgde zijn carrière binnen UWV. Beiden volgen via de Klanten Contact Academie een HBO-studie. Coach Usha vertelt over de impact van deze studie: “Twee jaar geleden was ik ontzettend blij dat ik deze kans kreeg aangeboden. Ik wilde graag doorgroeien, maar had niet de juiste papieren. Hoewel ik wist dat het ook veel zelfstudie zou kosten, had ik mij van te voren niet kunnen bedenken er zo veel tijd mee kwijt te zijn. Elke avond én in het weekend ben ik met mijn studie bezig. Als moeder van 2 puberende kinderen is dat niet altijd even gemakkelijk. Toch is het de investering meer dan waard, het voelt fijn om aan mijn ontwikkeling te werken.” Teamleider Franck Timmer beaamt dit. “De studie helpt me ook in mijn werk. Je krijgt vakken waarin je op organisatieniveau zaken theoretisch leert te bekijken. Daardoor kun je gebeurtenissen maar ook processen en procedures beter plaatsen.” Usha en Franck hopen in 2012 af te studeren. Franck oriënteert zich daarnaast op een volgende stap binnen de contact center branche of daarbuiten.



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
Telecommerce-logo.jpg

Fintrex-logo.jpg

AFAS-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design