Home
Contact
LinkedIn Facebook twitter
Nieuws: "Weg met de helft van de keurmerken en clubjes!" (column)
Datum: 2012, 01 March

 

Keurmerken, certificeringen en awards versus imago en kwaliteit
(aan alle medewerkers, supervisors en managers in de klant contact branche)

Meer en meer begin ik de kriebels te krijgen van de initiatieven, clubjes, verenigingen, certificeringen en keurmerken die er in onze branche zijn om het imago te verbeteren en de kwaliteit te verhogen. Een kleine opsomming: Nationale Contact Center Awards, Week van het Callcenter, Telefoonirritatie.nl, Stichting Examen Instituut Callcenters, en Consumentenlijn Telemarketing. Ik begrijp dat deze initiatieven meer doen dan zich alleen met imago en kwaliteit bezig houden, maar ze hebben er wel allemaal de mond van vol.

Natuurlijk zijn alle genoemde en andere (zie onder) initiatieven goed bedoeld, spelen ze een belangrijke rol in de branche, zijn ze gezellig en werken ze verenigend. Alleen stop alsjeblieft met zeggen dat we dergelijke initiatieven nodig hebben om ons imago en de kwaliteit van onze branche te verbeteren. Er is maar één manier om dit te doen: zorg dat klantadviseurs goede gesprekken voeren en luisteren naar de klant. Zorg dat ze overtuigend zijn, rust in een gesprek brengen en echt contact maken met degene aan de andere kant van de lijn.

Ik blijf het herhalen: begin bij de basis, gebruik je gezonde verstand, ga met de medewerker aan de slag. Ga coachen! Maak klantadviseurs bewust van de gesprekken die ze voeren en maak ze trots op hun vak! Durf afscheid te nemen van medewerkers die niet met hun vak bezig willen of kunnen zijn.

Wanneer we samen ons vak goed uitoefenen, kunnen we de helft van de clubjes en initiatieven schrappen. Met samen bedoel ik de managers, supervisors en de medewerkers. Alleen door serieus en bewust om te gaan met de gesprekken die we voeren, komt het goed met het imago en de kwaliteit in onze branche.`

Daniel  Zwarts

Manager KCC Consumentenmarkt Frontoffice

Meer voorbeelden: Nationale Contact Center Awards, Callcenter Manager van het jaar, Telesales Team Trophy, NCCA, WGCC, VCN, KSF, NCCBP, OOCC, Congressen, Beurzen (o.a. TCD), Stichting Examen Instituut Callcenters, Telefoonirritatie.nl, verschillende vakbladen, Week van het Callcenter, Consumentenlijn Telemarketing, Starterscertificaat, SECC, ECCS, COPC, etc. etc.



Terug naar Nieuws
Inloggen / Registreren
VANAD-GROUP-logo.png

KSF-logo.jpg

Skywalker-logo.jpg

Supervisorweb copyright 2009. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag de disclaimer en het privacy reglement.
Supervised by Webspace Design